Mám S80 II Executive, 3.2 benzin v automatu cca 240tis.km, modelový rok 2011, AWD. zatím jen velmi krátce.
Jízda je úžasně pohodlná a tichá. Motor dostatečně silný. Rozvody ozubenými koly.
Předem jsem si zjistil, zda je v okolí servis, který Volvo umí a není to značkový servis (cena oprav, konzultace z pohledu praktika, originální diagnostika).
Je třeba počítat s vyšší cenou náhradních dílů, zatím jsem nenašel mnoho výrobců neoriginálních náhradních dílů.
U velkých objemů je třeba počítat s vyšší spotřebou pohonných hmot. I když jsem byl mile překvapen, že kombinovaná spotřeba se může u 3,2 litru pohybovat pod 10 litrů (9,3l/100km při dodržování limitů), je pravda, že po výměně oleje, svíček a filtrů. Jízda však za to stojí
.
Zkontrolovat původ auta a solidnost prodávajícího. Nejlépe stav doložit vedenou servisní knížkou.
Podívat se, co se čeká podle servisního intervalu za investice (rozvody, brzdy, u vznětového motoru vstřiky, turba, atd.).
Zatím zjištěné závady:
zamykání pravých zadních dveří se dálkově ne vždy povede,
začala svítit kontrolka emisí před výměnou oleje a filtrů (podle značkového servisu vadné katalyzátory (výměna spočítána na cca 80tis.Kč), podle rozumu na katalyzátoru není nemechanicky co zničit, stačilo by snad vyčistit
)
Rady, jak postupovat při nákupu ojetého auta, jsou určitě také zde na webu:
http://www.volvo-forum.cz/viewtopic.php?f=43&t=31